Manchester City överens om att värva Elliot Anderson från Nottingham Forest

Manchester City och Nottingham Forest har nått enighet om en övergång för mittfältaren Elliot Anderson på ett britániskt rekordavtal värderat till 130 miljoner pund. Den engelske mittfältaren, som för närvarande är i USA för att spela World Cup med England, genomgår medicinsk kontroll inom de närmaste 24 timmarna. Anderson har tillbringat två säsonger på City Ground sedan övergången från Newcastle för 35 miljoner pund, och har utvecklats till en stamspelare i Thomas Tuchels landslagstrupp med 11 A-lagsmatcher. Nottingham Forest intresseras av Tottenham-mittfältaren Lucas Bergvall som ersättare för Anderson, med förhandlingar redan igång om en potentiell flytt värderad till omkring 45 miljoner pund.

Läs mer om Elliot Anderson.